گریس نسوز 600 درجه، یکی از انواع گریس بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است. توزیع و فروش انواع گریس نسوز در ایران به راحتی انجام می‌شود که یکی از شرکت‌هایی که مسئولیت این کار را به عهده دارد، شرکت اوستا صنعت است. هم‌وطنان عزیزی که متقاضی خرید گریس نسوز 600 درجه و یا حتی انواع روغن صنعتی هستند، می‌توانند با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

در هنگام کار با این گریس، با تنوع جزئیاتی که باید در نظر گرفته شوند، انتخاب گریس‌هایی که باید شرایط تحمل دمایی بالا را داشته باشند، برخی از تصمیمات چالش برانگیزتر را به همراه دارد. با توجه به تنوع گزینه‌ها، مهندس روغن‌کاری باید هنگام تهیه گریس، برای برآوردن نیازهای مربوط به دمای بالا، انتخابی و متمایز باشد. انتخاب گریس با کیفیت بسیار مهم است. تیم اوستا صنعت به منظور معرفی محصولات خود در دسته گریس نسوز 600 درجه، مطالبی را در این پست ارائه داده است.

 

گریس نسوز 600 درجه

گریس‌های نسوز یا همان گریس‌های مقاوم در برابر حرارت بالا، برای استفاده در محیط‌های با دمای بالا طراحی شده‌اند. گریس‌های نسوز معمولاً برای استفاده در صنایعی مانند صنایع فولاد، فضایی، هواپیمایی، خودروسازی، صنایع نفت و گاز و غیره استفاده می‌شوند. گریس نسوز 600 درجه، به معنی این است که این گریس می‌تواند در دمای بالای 600 درجه سانتی‌گراد به خوبی عمل کند. این گریس‌ها معمولاً از موادی مانند پلیمرهای سیلیکونی، پلی‌آمیدها و گرافیت تشکیل شده‌اند. 

 

ویژگی گریس نسوز 600 درجه

ویژگی‌های دقیق گریس نسوز 600 درجه ممکن است بسته به نوع گریس و شرایط استفاده متفاوت باشد. در زیر به کلیدی‌ترین آنها اشاره شده است:

  1. مقاومت به حرارت بالا: گریس نسوز 600 درجه دارای مقاومت بالا در برابر حرارت است و می‌تواند در دماهای بالای 600 درجه سانتی‌گراد به خوبی عمل کند.
  2. مقاومت به اکسیداسیون: این گریس‌ها دارای مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون هستند و در معرض هوا و حرارت بالا قرار گرفته، به راحتی زنگ نمی‌زنند.
  3. مقاومت به خوردگی: گریس‌های نسوز معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی هستند و می‌توانند در شرایطی که با مواد شیمیایی واکنش دارند، به خوبی عمل کنند.
  4. پایداری خوب در برابر فشار: گریس‌های نسوز دارای پایداری خوبی در برابر فشار بالا هستند که می‌توانند در محیط‌هایی که نیاز به فشار بالا دارند، به خوبی عمل کنند.

 

معیار انتخاب گریس با دمای بالا

معیارهای زیادی برای انتخاب گریس با دمای بالا برای تجهیزات گرم و روغن‌کاری شده با گریس وجود دارد. انتخاب باید شامل در نظر گرفتن نوع و ویسکوزیته روغن، شاخص ویسکوزیته روغن، نوع غلیظ‌کننده، پایداری ترکیب تشکیل شده توسط روغن و غلیظ‌کننده)، ترکیب و خواص افزودنی، دمای محیط، دمای عملیاتی، آلودگی جوی، بارگذاری، سرعت، روانکاری مجدد باشد. برای درک بهتر موضوع می‌توانید مقاله روغن‌ پایه چیست و انواع دسته‌بندی آن را مطالعه کنید.

با تنوع جزئیات برای حل، انتخاب گریس هایی که باید شرایط دمایی شدید را داشته باشند، برخی از تصمیمات مهندسی روانکاری چالش برانگیز تر را به همراه دارد. با توجه به تنوع گزینه‌ها، مهندس روغن‌کاری باید هنگام تهیه گریس برای برآوردن نیازهای دمای بالا، انتخابی و متمایز باشد. 

 

درجه حرارت بالا

هنگام توصیف شرایط دما، “بالا” نسبی است. یاتاقان‌هایی که در یک میز رول کردن کارخانه فولاد کار می‌کنند ممکن است در معرض دمای فرآیند چند صد درجه قرار بگیرند و ممکن است دمای پایدار 250 درجه فارنهایت تا 300 درجه فارنهایت (120 درجه سانتیگراد تا 150± درجه سانتی‌گراد) را تجربه کنند.

از طرفی مونتاژکنندگان خودرو قطعات فلزی رنگ شده را بر روی نوار نقاله های بلند آویزان می‌‎کنند و آنها را از طریق کوره‌های خشک‌کن بزرگ می‌بافند تا سطوح فلزی رنگ شده را خشک کنند. دمای عملیاتی این اجاق‌های گازسوز در حدود 400 درجه فارنهایت (205 درجه سانتی‌گراد) حفظ می‌شود.

در این دو مورد، معیارهای انتخاب تفاوت محسوسی دارند. علاوه بر مقاومت حرارتی، گریس مورد استفاده در یک کارخانه فولاد داغ ممکن است به قابلیت حمل بار استثنایی، پایداری اکسیداسیون، پایداری مکانیکی، مقاومت در برابر شستشو در آب و قابلیت پمپاژ خوب و با قیمت مناسب برای مصرف در حجم بالا نیاز داشته باشد. با توجه به همه فاکتورهای مهم، داشتن استراتژی انتخاب گریس مفید است.

 

بهترین گریس نسوز 600 درجه

  1. گریس مولیکوت Molykote 1000

  2. گریس مولیکوت Molykote Cu 7439 Plus

  3. گریس مولی اسلیپ molyslip alumslip

 

چه موادی برای ساخت گریس نسوز 600 درجه استفاده می‌شود؟

گریس نسوز 600 درجه معمولاً از موادی مانند پلی‌آمید، پلی‌استر، پلی‌سیلوکسان و گرافیت تشکیل شده است. پلی‌آمیدها (Polyamides) معمولاً به عنوان پایه گریس نسوز استفاده می‌شوند. پلی‌آمیدها دارای مقاومت بسیار بالای حرارتی و مقاومت به اکسیداسیون هستند و به راحتی با اکسیژن هوا واکنش نمی‌دهند. همچنین، در دماهای بالا، پایداری خوبی نسبت به اکسیداسیون دارند و به خوبی مقاوم در برابر تغییر شکل و خوردگی هستند.

پلی‌استرها (Polyesters) نیز به عنوان پایه گریس نسوز استفاده می‌شوند. پلی‌استرها دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و اکسیداسیون هستند و قابلیت پاشش در دماهای بالایی را دارند. پلی‌سیلوکسان‌ها (Polysiloxanes) نیز به عنوان پایه گریس نسوز استفاده می‌شوند. این مواد دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت، اکسیداسیون و خوردگی هستند.

همچنین، گرافیت نیز به عنوان عامل افزایش دهنده مقاومت به حرارت و پایداری ساختاری در گریس نسوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرافیت دارای پایداری بالایی در برابر حرارت و مقاومت به اکسیداسیون است و به عنوان عامل افزایش دهنده مقاومت به حرارت و پایداری ساختاری در گریس نسوز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که ترکیب دقیق مواد مورد استفاده در ساخت گریس نسوز 600 درجه به عوامل مختلفی مانند نوع و شرایط کاربرد، برند سازنده و … بستگی دارد.

 

مقاومت گریس نسوز 600 درجه در برابر خوردگی 

مقاومت گریس نسوز 600 درجه در برابر خوردگی نیز یکی از ویژگی‌های مهم آن است. خوردگی به معنی خرابی و از بین رفتن سطح فلزی به دلیل تماس با مواد دیگر است. خوردگی معمولاً در محیط‌هایی که دارای شرایط خاصی مانند رطوبت، اسیدیته و باکتری هستند، رخ می‌دهد. شرکت اوستا صنعت به عنوان نمایندگی فروش در ایران مشغول فعالیت است و انواع مختلف گریس، از جمله گریس نسوز دما بالا، گریس شل، روغن‌های صنعتی و … را با ضمانت کیفیت و اصالت کالا در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

این گریس با داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی، قابلیت استفاده در شرایطی که با مواد شیمیایی واکنش دارند را داراست. این گریس‌ها معمولاً دارای موادی هستند که با فلزات و مواد شیمیایی واکنش نمی‌دهند و قابلیت حفاظت از سطح فلزی را دارند. علاوه بر این، مقاومت گریس نسوز 600 درجه در برابر خوردگی به دلیل داشتن پایداری در برابر حرارت بالا و پایداری شیمیایی بالاست.

در دماهای بالای 600 درجه، بسیاری از مواد شیمیایی به سرعت تجزیه می‌شوند و باعث خوردگی و آسیب به سطح فلزی می‌شوند. با این حال، گریس نسوز 600 درجه با داشتن پایداری شیمیایی بالا، می‌تواند در اینگونه دماها، به خوبی عمل کرده و سطح فلزی را در برابر خوردگی محافظت کند. لازم به ذکر است که مقاومت گریس نسوز 600 درجه در برابر خوردگی نیز بسته به نوع گریس و شرایط استفاده ممکن است متفاوت باشد.

 
 

قیمت و خرید انواع گریس نسوز 600 درجه

اگر قصد خرید گریس نسوز ایرانی اصلی را دارید، می‌توانید شماره تماس خود را در کادر ” درخواست پیش فاکتور محصولات” وارد نمایید تا کارشناسان اوستا با شما تماس بگیرند و در روند خرید گریس نسوز اصل شما را راهنمایی کنند. شما می‌توانید خرید اینترنتی گریس نسوز 300 درجه و یا انواع دیگر گریس را از سایت اوستا صنعت به راحتی انجام دهید و محصول مورد نظر خود را در آدرسی که در نظر گرفته‌اید تحویل بگیرید.

همچنین برای اطلاع از نحوه خرید گریس نسوز مخصوص بلبرینگ و اطلاع از قیمت با کارشناسان مشورت کنید. کوتاه‌ترین راه برای ثبت سفارش یا شروع روند خرید این است که در بخش “درخواست پیش فاکتور” شماره خود را وارد کنید و منتظر تماس کارشناسان بمانید.

رنگ گریس‌های با دمای بالا معمولاً به دلیل حضور موادی مانند پلیمرها، پرکننده‌ها و عوامل ضد اکسیدانی است که در فرایند تولید اضافه می‌شوند، مشخص می‌شود. ممکن است به رنگ سفید یا خاکستری و در برخی موارد قهوه‌ای یا سیاه باشد.

  1. گریس مولیکوت Molykote 1000

  2. گریس مولیکوت Molykote Cu 7439 Plus

  3. گریس مولی اسلیپ molyslip alumslip

 هم‌وطنان عزیزی که متقاضی خرید گریس نسوز 600 درجه و یا حتی انواع روغن صنعتی هستند، می‌توانند با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

در دماهای بالا، گریس ممکن است تحت تأثیر چند عامل قرار گیرد که ممکن است باعث تغییراتی در خصوصیات آن شوند. بنابراین، برای انتخاب گریس مناسب برای کاربردهای با دماهای بالا، باید به خوبی خصوصیات گریس و شرایط کاربرد آن را مورد بررسی قرار داد.