بلاگ

تفاوت روغن موتور دیزلی اکسترا توربو دیزل 15w40 و 20w50 (سوپر توربو ران 20w50)

تفاوت-روغن-موتور-دیزلی-اکسترا-توربو-دیزل-15w40-و-20w50

تفاوت روغن موتور دیزلی بهران اکسترا توربو دیزل 15w40 و سوپر توربو ران 20W-50 چیست و چه تفاوتی با روغن‌ موتور بنزینی دارند؟ استفاده از روغن موتور دیزلی موجب تعمیر و نگهداری منظم موتور دیزل می‌شود. همچنین این روغن‌ها برای نگه داشتن یکنواخت موتور در هنگام عملکرد در حداکثر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین دانستن تفاوت میان روغن موتور دیزلی اکسترا توربو دیزل 15w40 و روغن موتور دیزلی اکسترا توربو دیزل 20w50 یا همان سوپر توربو ران 20w50 بسیار پر اهمیت است.

اگر شما هم برای حفظ موتور دیزلی خود به دنبال محصولی مورد اعتماد هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا با معرفی دو نمونه از بهترین روغن موتورهای دیزلی شرکت بهران، مطابق با استانداردهای صنعتی بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشید. اما قبل از آن، باید بدانیم روغن موتور دیزلی چیست؟

 

روغن موتور دیزلی چیست ؟

روغنی که برای روانکاری موتورهای دیزلی خود از آن بهره‌ مند می‌شوید، به روغن موتور دیزلی معروف است. جالب است بدانید که روغن موتور دیزلی و روغن موتور بنزینی هر دو از یک پایه تشکیل شده‌اند، اما چیزی که باعث تمایز بین این دو روغن شده است، افزودنی مورد استفاده و درجه ویسکوزیته متفاوت در هر یک از آنهاست.

در واقع می‌توان گفت روغن موتورهای دیزلی نسبت به روغن موتورهای بنزینی افزودنی‌های ضد سایش بیشتری دارند. همچنین روغن موتورهای دیزلی نسبت به روغن موتورهای بنزینی ویسکوزیته بالاتری دارند. به طور خلاصه، با توجه به اینکه اکثر خودروهای سنگین موتورهای دیزلی دارند، بنابراین می‌بایست شرایط سخت تری را تحمل کنند و نیاز به روغن‌هایی با افزودنی بیشتر دارند.

در دنیا تولید خودروهای سواری با موتور دیزلی و بنزینی متداول است و ناگزیر این سوال مطرح می‌شود که کدام موتور کارایی بهتری دارد؟ بنزین یا دیزل؟ اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید، به لینک فوق وارد شوید.

 

بهترین روغن موتور دیزلی

در این بخش ما به معرفی چند محصول و بررسی مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که به شما در انتخاب بهترین روغن موتور دیزلی کمک می‌کنند، می‌پردازیم و سعی کرده‌ایم که ویژگی‌ها و کاربرد هریک را به صورت مجزا به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای موتورهای دیزلی خود برگزینید.

 

روغن موتور دیزلی بهران اکسترا توربو دیزل 15W40

با توجه به آنکه همه می‌دانیم برند بهران یکی از تولید کنندگان پیشرو در صنعت روانکاری است، انتخاب روغن موتور دیزلی این برند می‌تواند تضمین کننده یک کیفیت عالی باشد. روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 15W40 یک روغن موتور دیزلی با کیفیت بالا، نیمه سینتتیک و بسیار مرغوب است که مجهز به سیستم کنترل آلودگی (EGR) هستند و میزان گوگرد سوخت آن‌ها حداکثر  5000 PPM است.

این روغن برای خودروهای دیزلی مدل 2004 به بعد تولید می‌شود. چرا که این خودروها مجهز به سیستم کنترل آلودگی هستند. همچنین برای کلیه اتوبوس‌ها و کامیون‌های جدید که تحت شرایط سخت کار می‌کنند، نیز مناسب است. به منظور مشاهده دقیق قیمت روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40 کلیک کنید.

روغن موتور دیزلی بهران اکسترا توربو دیزل 15W40
بنر تماس با ما ورژن 7

ویژگی روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 15w40

  • مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون
  • پراکنده‌سازی ذرات ناشی از احتراق
  • کاهش تشکیل لجن و رسوب
  • عمر طولانی‌تر موتور
  • پایداری برشی بسیار مطلوب
  •  کاهش افت ویسکوزیته و فشار روغن
  • روشن شدن آسان موتور در دماهای پایین
  • خواص ضد سایش عالی
  • کاهش کم شدن سطح روغن موتور

 

تفاوت روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 و روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50

بیایید باهم به پرچالش ترین سوال این روزها، یعنی تفاوت روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 و روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50 بپردازیم. آیا تفاوتی میان این دو محصول وجود دارد یا هر دو یک محصول، با ویژگی‌های یکسان هستند و تنها نامشان با یکدیگر متفاوت است؟

گفتنی است نفت بهران از جمله شرکت‌هایی است که جلب اعتماد و رضایت خاطر مشتری را در اولویت قرار داده و همواره سعی بر این داشته است که با اطلاع از نیاز مشتریان، محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه تولید نماید. در راستای همین اهداف بار دیگر شرکت بهران، با دریافت بازخورد مثبت از محصول خود و به منظور ارائه محصولی مرغوب‌تر دستور توقف تولید روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 را داد. در صورت تمایل برای مشاهده ویژگی‌های روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 با کلیک روی لینک مربوطه اطلاعات را مطالعه کنید.

هنگامی که روغن موتور دیزلی بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 دیگر تولید نشد، محصولی مشابه و با کیفیت بالاتر، با نام تجاری جدید سوپر توربو ران 20w50 به بازار عرضه شد. پالایشگاه نفت بهران، محصول روغن موتور سوپر توربو ران 20w50 را به منظور قدرت پاک‌کنندگی بالاتر و کارکرد طولانی‌تر نسبت به روغن موتور دیزلی بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 روانه بازار کرد.

حال که دانستیم روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50 یا همان روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 هر دو دقیقا یک محصول هستند، به پاسخ سوال خود در خصوص تفاوت میان این دو محصول نیز دست یافتیم. می‌دانیم شرکت نفت بهران با تقویت ویژگی‌های بارز روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 20w50، محصول فوق را با نامی جدید و شایسته کیفیت کنونی، به نام روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50 تهیه و توزیع کرده است.

 

روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50

بهران سوپر توربو ران 20w50 یک روغن موتور دیزلی کیفیت بالا، با استفاده از روغن پایه و مواد افزودنی مرغوب است که در موتورهای دیزلی و بنزینی متوسط ​​تا بزرگ، دوچرخه‌های موتورسیکلت با گرید ویسکوزیته سنگین و وسایل نقلیه هوایی استفاده می‌شود. روغن بهران سوپر توربو ران 20w50  برای موتورهایی با تحمل دمای بسیار بالا ساخته شده است تا قطعات مختلف خودرو مانند پیستون در برابر اصطکاک و جلوگیری از رسوب لاک و لجن موتور را حفظ کنند.

هنگامی که در موتورهای مناسب استفاده می‌شود، درزگیر بسیار خوبی بوده و در نتیجه عمر موتور شما را افزایش داده و از سایش موتور جلوگیری می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50 روغن غلیظ تری است که فقط برای خودروهای خاص توصیه می‌شود. برای شناخت بیشتر و خرید روغن بهران سوپر توربو ران 20W-50 به وارد لینک مربوطه شوید.

روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50

ویژگی روغن موتور دیزلی بهران سوپر توربو ران 20w50

  • پایداری اکسیداسیون در شرایط دمایی بالا
  • قدرت بالا در کنترل دوده و ذرات ناشی از احتراق
  • پایداری عالی در برابر کاهش گرانروی در کارکردهای طولانی
  • محافظت از قطعات موتور در برابر سایش
  • دارای مقدار قلیائیت کل (TBN) بالا برای محافظت بهتر در برابر تخریب روغن
  • کاهش کم شدن سطح روغن موتور
  • سازگار با محیط زیست

 

فاکتورهای مهم در انتخاب روغن موتور دیزلی

برای اینکه بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید لازم است عوامل تاثیر گذار بر روغن موتور دیزلی را بشناسید :

  1. درجه ویسکوزیته: درجه ویسکوزیته مهم‌ترین خواص روانکارهاست است که باید به آن توجه کرد. انتخاب روغن موتور دیزلی با ویسکوزیته مناسب موجب عملکرد بهتر موتور حتی در فشار بالا می‌شود. هرچه قدر گرید ویسکوزیته یا گرانروی بیشتر باشد، روانکاری مطلوب‌تری از خود به نمایش می‌گذارد.
  2. قابلیت پاکسازی: شما باید مطمئن باشید که روغن دیزلی که انتخاب کرده‌اید، تاثیر مستقیمی در تمیزی موتور شما ایفا می‌کند.
  3. سازگاری با موتور خودرو و محیط زیست: با توجه به آنکه انواع مختلف روغن موتور (دیزلی و بنزینی) وجود دارد، باید دید که فرمولاسیون کدامیک متناسب با موتور شماست. قطعا بهترین انتخاب، انتخابی است که حفاظت از سایش موتور شما را تضمین کرده و اثرات مخربی برای محیط زیست نداشته باشد.
  4. حفاظت در برابر سایش: روغنی که انتخاب می‌کنید باید حداکثر حفاظت را در برابر سایش انجام دهد تا طول عمر موتور شما افزایش یابد.
  5. چند منظوره: اگر می خواهید از روغن‌های چند منظوره استفاده کنید مطمئن شوید که همزمان از سایش قطعات جلوگیری کرده و رسوب موتور را نیز تمیز می‌کند.
  6. عملکرد: مطلوب ترین عملکرد در روغن موتورهای دیزلی مرغوب، کاهش میزان مصرف سوخت می‌باشد.

 

جمع بندی

دلایل زیادی را با یکدیگر بررسی کردیم و دانستیم که روغن‌های دیزلی در صورتیکه به درستی انتخاب شوند، به نسبت روغن موتورهای بنزینی برتری دارند. طراحی موتور خودروهای نسل جدید با حجم کمتر و قدرت بیشتر، به منظور حفظ محیط زیست از مبدل‌های کاتالیستی در خودروها صورت گرفته است.

بهتر است بدانید روغن‌های دیزلی گرانروی بالایی نسبت به روغن‌های بنزینی دارند، بنابراین نباید در موتورهای بنزینی از آن‌ها استفاده کرد چون مشکلات مخربی را به همراه می‌آورند. در واقع نحوه عملکرد بدین صورت است که در زمان کارکرد حرارت بیشتری ایجاد می‌کنند و طول عمر روغن به نصف طول عمر مفید کاهش پیدا می‌کند. از طرفی پمپ خودروهای بنزینی نمی‌تواند روغن را به موقع به نقاط حساس و حیاتی موتور برساند پس قطعات ساییده می‌شوند.

توجه داشته باشید که تمامی انواع روغن‌های موتور جهت استفاده در شرایط خاص به تولید رسیده‌اند که هریک فرمول خاصی دارند. حال که دانستیم یک روغن موتور دیزلی ماشین سنگین خوب باید روان بوده، ماندگاری بالا و بازدهی بهتری داشته باشد، انتخاب راحت‌تر است. چرا که این روغن موتور، وظیفه محافظت از موتور را داشته و در برابر سایش با کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک مقاومت بالایی دارد. امیدوار هستیم این مقاله توانسته باشد به شما در انتخاب یک روغن موتور دیزلی با کیفیت و مرغوب کمک کند.

سوالات متداول

روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل 15w40 یک روغن موتور دیزلی با کیفیت بالا، نیمه سینتتیک و بسیار مرغوب است. سوپر توربو ران 20w50 یک روغن موتور دیزلی کیفیت بالا، با استفاده از روغن پایه و مواد افزودنی مرغوب است که در موتورهای دیزلی و بنزینی متوسط ​​تا بزرگ، دوچرخه‌های موتورسیکلت با گرید ویسکوزیته سنگین و وسایل نقلیه هوایی استفاده می‌شود.

  • مقاومت عالی در برابر اکسیداسیون
  • پراکنده‌سازی ذرات ناشی از احتراق
  • کاهش تشکیل لجن و رسوب
  • عمر طولانی‌تر موتور
  • پایداری برشی بسیار مطلوب
  •  کاهش افت ویسکوزیته و فشار روغن
  • روشن شدن آسان موتور در دماهای پایین
  • خواص ضد سایش عالی
  • فراریت مطلوب و در نتیجه کاهش کم کردن روغن
  • پایداری اکسیداسیون در شرایط دمایی بالا
  • قدرت بالا در کنترل دوده و ذرات ناشی از احتراق
  • پایداری عالی در برابر کاهش
  • گرانروی در کارکردهای طولانی
  • محافظت از قطعات موتور در برابر سایش
  • دارای مقدار قلیائیت کل (TBN) بالا برای محافظت بهتر در برابر تخریب روغن
  • فراریت مطلوب و در‌ نتیجه کاهش کم کردن روغن
  • سازگار با محیط زیست

بله . محصولی با کیفیت بالاتر به نام روغن بهران سوپر توربو ران 20w50 را به بازار عرضه کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *