بلاگ

بهترین روغن هیدرولیک ایرانی

بهترین روغن هیدرولیک ایرانی

چگونه می‌توان فهمید از روغن‌ هیدرولیک معروف ایرانی موجود در بازار، کدام یک برای تجهیزات ما مناسبند ؟ سیستم‌های هیدرولیک در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز، رباتیک، کشاورزی، معدن و هواپیما استفاده می‌شوند. استفاده از سیال هیدرولیک مناسب برای دستیابی به عملکرد بهینه و طول عمر سیستم ضروری است. اما با توجه به وجود انواع و برندهای مختلف روغن هیدرولیک در بازار، شناسایی بهترین و کاربردی ترین آن کار دشواری است.

متأسفانه بسیاری از کاربردهای تجهیزات هیدرولیک متفاوت است و فاکتورهای زیادی در گزینش روغن هیدرولیک تاثیر گذار است. بنابراین انتخاب سیال مناسب آسان نیست. با ما همراه باشید تا چند نمونه از این معیارها را در روغن‌های هیدرولیک معروف ایرانی بررسی کنیم.

روغن هیدرولیک چیست؟
بنر تماس با ما ورژن 7

روغن هیدرولیک چیست؟

روغن هیدرولیک یک سیال غیر قابل تراکم است که نقش حیاتی در عملکرد روان سیستم‌های هیدرولیک ایفا می‌کند. علاوه بر نقش اصلی خود در انتقال نیرو و گرما در سیستم‌های هیدرولیک، دارای چند عملکرد ثانویه مانند حذف آلودگی، آب بندی و روانکاری است.

روغن هیدرولیک کاربردهای بسیار متنوعی دارد. لیفتراک‌ها و جداکننده‌های چوب را نیرو می‌دهد، به خلبان‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های حیاتی داخل هواپیما را کنترل کنند و عملکرد صحیح ترمزهای هیدرولیک روی تراکتورها و سایر تجهیزات مزرعه را تضمین می‌کند. در حالیکه نمی‌توان یک تنها یک محصول را توصیه کرد که همه انواع تجهیزات هیدرولیک را در همه کاربردها پوشش دهد، در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از روغن‌های هیدرولیک را باهم بررسی نماییم.

 

روغن بهران هیدرولیک 68 H

بهران هیدرولیک H 68 با استفاده از روغن پایه معدنی مرغوب و مواد افزودنی مناسب تهیه شده است. این محصول مبتنی بر استرهای مصنوعی بوده و به راحتی قابل تجزیه است. این روغن مناسب برای سیستم‌های روانکاری متمرکز، چرخ دنده، روان کننده‌های هواپیمایی و کمپرسورهای برگشت پذیر سبک و سنگین است. چنانچه باتوجه به کارکرد محصول جذب روغن بهران هیدرولیک H 68، برای خرید به صفحه محصول مراجعه کنید.

همچنین روغن بهران هیدرولیک H 68 دارای خاصیت ضد سایش، خوردگی و زنگ زدگی است و مقاومت بالایی در برابر حرارت و اکسیداسیون دارد.

بهترین روغن‌های هیدرولیک

روغن بهران هیدرولیک H 46

بهران هیدرولیک H 46 محصول دیگری در دسته روغن‌های هیدرولیک بوده که عملکرد مناسبی در سیستم‌های هیدرولیک سبک و سنگین و کمپرسورهای برگشت پذیر ایفا می‌کند. این روغن معمولاً برای روانکاری هیدرولیک‌هایی با پمپ‌های پره‌ای، پیستونی یا دنده‌ای استفاده می‌شود. به خصوص در مواردی که فشارها از 1000 psi بیشتر باشد. چنانچه قصد خرید روغن هیدرولیک بهران H 46 را دارید، روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

روغن بهران هیدرولیک H 46 کاملاً با سیستم‌هایی که توانایی حمل بار زیاد را دارند، مناسب است. با توجه به وجود ترکیبات روغن پایه معدنی و افزودنی‌هایی خاص در این محصول، موجب بهبود عملکرد قطعات می‌گردد. از ویژگی‌های چشمگیر این محصول خاصیت ضد سایشی، پایداری حرارتی مطلوب و مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی است که این محصول را متمایز کرده است.

 

روغن بهران هیدرولیک H 32

بهران هیدرولیک H 32 محصولی دیگر از سوی شرکت بهران است. این محصول نیز همانند دیگر گریدهای خانواده خود (بهران هیدرولیک H 68 و بهران هیدرولیک H 46) جهت استفاده در ماشین آلات صنعتی دارای سیستم‌های گردشی و هیدرولیکی، یاتاقان‌ها، چرخ زنجیرها، سیستم‌های دنده بسته، موتور پمپ‌های الکتریکی، پرس‌های سبک و سنگین، ماشین آلات نساجی به کار برده می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت روغن هیدرولیک 32 H می‌توانیم عدم آسیب رساندن به محیط زیست را مثال بزنیم. شما هم اگر از طرفداران محیط زیست هستید، می‌توانید از طریق صفحه محصولی روغن بهران هیدرولیک H 32 اقدام به خرید کنید.

این روغن هیدرولیک بر اساس استرهای مصنوعی طراحی شده است که به آسانی در طبیعت تجزیه می‌شود. در واقع این روغن علاوه بر افزودنی‌های مختلفی که دارد، دارای عملکرد بالایی بوده و شامل ویژگی‌هایی از قبیل ضد سایش، تحمل فشار فوق العاده، پایداری در برابر حرارت و اکسیداسیون، مقاومت در برابر خوردگی و کاهش جمع شدن قطرات در دماهای بالا می‌باشد.

 

روغن هیدرولیک بهران آذرخش ویژه 10

بهران آذرخش ویژه 10، روغنی چند منظوره با کاربردهای بسیار زیاد است. این روغن از معدود روغن‌های ارائه شده در بازار ایران است که به عنوان روغن موتور، روغن دنده و روغن هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن برای موتورهای دیزلی نیمه سنگین، روانکاری سیستم‌های هیدرولیک ماشین آلات راهسازی و ساختمانی به کار گرفته می‌‎شود. از ویژگی‌های جالب توجه این روغن می‌توان به بالا نگه داشتن حفظ کارایی سیستم و افزایش عمر قطعات اشاره کرد. برای خواندن جزئیات بیشتر روغن بهران آذرخش ویژه 10 روی لینک کلیک کنید.

 

روغن پارس بابک 68

روغن هیدرولیک پارس بابک 68 مناسب برای فعالیت‌هایی است که به صورت منظم از پمپ‌های هیدرولیک و یا از سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌کنند. اگر فعالیت کسب و کار شما جزو سیستم‌هایی است که نیاز به توانایی حمل بار زیادی دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم از این روغن هیدرولیک استفاده نمایید. همچنین می‌توانید برای دریافت قیمت آنلاین روغن پارس بابک 68 به لینک مربوطه مراجعه کنید و فقط با یک تماس از آخرین قیمت‌ها مطلع گردید.

این روغن جزو محصولات فوق العاده پایدار در برابر اکسیداسیون، حرارت، زنگ زدگی و خوردگی بوده و بهترین محصول به منظور مراقبت تجهیزات و قطعات در برابر سایش است. همچنین قابلیت جداسازی آسان آب و هوا، به دلیل محتویات و افزودنی‌های فوق العاده را جزو ویژگی منحصر به فرد خود قرار داده است. لازم به ذکر است این محصول می‌تواند به راحتی از ایجاد کف پایدار جلوگیری کند و قابلیت فیلتر پذیری خوبی را نیز دارد.

 

نتیجه‌گیری

سیستم‌های هیدرولیک هسته اصلی بسیاری از صنایع از هواپیما گرفته تا معدن هستند. جای تعجب نیست که سیالات هیدرولیک برای عملکرد بی عیب آنها ضروری هستند. آنها جدا از نقش اصلی خود به عنوان انتقال‌‍دهنده انرژی، به عنوان درزگیر، روان‌کننده و خنک‌کننده نیز عمل می کنند. آنها نقش اساسی در حذف و جلوگیری از آلودگی‌‎ها نیز دارند.

تمام سیالات نام برده عملکرد سیستم‌های هیدرولیک را بهبود می بخشند و به آنها اجازه می‌دهند در دماهای پایین کار کنند. امیدواریم این مقاله هنگام انتخاب روغن‌های هیدرولیک یاری بخش شما باشد.

سوالات متداول

روغن هیدرولیک یک سیال غیر قابل تراکم است که نقش حیاتی در عملکرد روان سیستم‌های هیدرولیک ایفا می‌کند. علاوه بر نقش اصلی خود در انتقال نیرو و گرما در سیستم‌های هیدرولیک، دارای چند عملکرد ثانویه مانند حذف آلودگی، آب بندی و روانکاری است.

روغن بهران هیدرولیک 68 H، روغن بهران هیدرولیک 46 H، روغن بهران هیدرولیک 32 H، روغن هیدرولیک بهران آذرخش ویژه 10 و روغن پارس بابک 68

در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز، رباتیک، کشاورزی، معدن و هواپیما استفاده می‌شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *