بلاگ

نکاتی برای نمونه‌گیری روغن از کمپرسورها

نکاتی برای نمونه‌گیری روغن از کمپرسورها

آیا می‌توانید بهترین نقطه نمونه‌برداری برای یک کمپرسور اسکرو نوع مرطوب و تمیزی روغن پذیرفته شده برای این نوع ماشین‌ها را توضیح دهید؟

در پاسخ به این سوال باید در نظر داشته باشید سه هدف اصلی برای تجزیه و تحلیل خوب روغن وجود دارد: به حداکثر رساندن چگالی داده‌ها، به حداقل رساندن اختلال داده‌ها و نمونه‌برداری در فرکانس مناسب. صرف نظر از نوع ماشین، این سه هدف باید برای دریافت اطلاعات نماینده از تجهیزات و روغن شما برآورده شوند.

کمپرسورها می‌توانند ماشین‌های چالش‌برانگیزی از نظر انتخاب و استفاده از روان‌کننده‌ها باشند، زیرا اغلب در دماها و فشارهای بالا کار می‌کنند و در این شرایط ممکن است بسیاری از آلاینده‌ها با روغن مخلوط می‌شوند. یکی از بزرگترین عوامل روانکاری کمپرسور، گازی است که فشرده می‌شود. در یک کمپرسور اسکرو مرطوب، روغن در محفظه تراکم پر می‌شود، بنابراین هر گازی که فشرده شود با روغن مخلوط می‌شود. در این شرایط باید اطمینان حاصل کنید که این روغن می‌تواند گاز را کنترل کرده و خاصیت روان‌کنندگی خود را حفظ کند.

  اکثر این دستگاه‌ها به یک سیستم گردشی متصل هستند. این بدان معنی است که روان‌کننده از طریق دستگاه به فیلترها، جداکننده‌ها، خنک‌کننده‌ها و شاید سایر دستگاه‌های کنترل شرایط نصب شده در مدار جریان می‌یابد. این مورد مکان‌های مختلفی را فراهم می‌کند که می‌توان یک نمونه نماینده را از آن‌ها بیرون کشید. اگر بتوانید قبل از تخلیه روغن به مخزن، زانویی را در خط برگشت اصلی پیدا کنید، این نکته می‌تواند به عنوان یک مکان نمونه‌برداری اولیه عالی عمل کند، زیرا تصویری از کل سیستم ارائه می‌دهد.

بسیاری از این سیستم‌های گردشی بیشتر از کمپرسور، موتور، گیربکس مرتبط و گاهی اوقات حتی بخش‌های مختلف کمپرسور (بلبرینگ‌ها، چرخ دنده‌های زمان‌بندی، پیچ‌ها و غیره) را روان‌کاری می‌کنند. در این موارد، یک نقطه نمونه‌برداری برای مشخص کردن مسائل هشدار‌دهنده کافی نیست. با این نوع پیکربندی، نصب پورت‌های نمونه‌برداری ثانویه بعد از هر قطعه روغن‌کاری شده برای کمک به شناسایی هر گونه مشکلی که در پورت اصلی مشاهده می‌شود، تمرین خوبی است.

 

هر آنچه که باید در مورد انواع کمپرسورهای هوا بدانید
بیشتر بخوانید

مقاله "هر آنچه که باید در مورد انواع کمپرسورهای هوا بدانید" در مورد انواع و ساختار پایه کمپرسورها توضیح می‌دهد.

کمپرسورهای جابجایی مثبت با به دام انداختن حجم ثابتی از هوا و سپس کاهش حجم به افزایش فشار منجر می‌شوند... 

بهترین محل برای نمونه‌برداری
بنر تماس با ما ورژن 7

البته سیستم‌های مختلف می‌توانند مقادیر مختلفی از آلاینده‌ها را مدیریت کنند. به منظور تمیزی سیال، شاخص‌های کلیدی که باید به منظور اطمینان از عمر طولانی کمپرسور ردیابی شوند را در نظر داشته باشید. اهداف را بر اساس بحرانی بودن تجهیزات تعیین کنید. به یاد داشته باشید، همیشه بهترین کار این است که هنگام تعیین اهداف، توصیه‌های سازنده را با ابتکارات قابل اطمینان خود متعادل کنید. در یک دنیای عالی، روغن تا حد امکان تمیز خواهد بود تا مطمئن شوید که به دلیل آلودگی ، سایش را القا نمی‌کنید.


منبع

Tips for Sampling Oil from Compressors (2014). https://www.machinerylubrication.com/Read/29940/oil-sampling-compressors.

سوالات متداول

برای کمپرسورهای اسکرو نوع مرطوب، شناسایی نقطه نمونه‌برداری بهینه بسیار مهم است. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد:

  • قبل از تخلیه روغن به مخزن، به دنبال زانویی در خط برگشت اصلی باشید. این مکان یک عکس فوری از کل سیستم ارائه می‌دهد.
  • کمپرسورهای پیچ مرطوب محفظه تراکم را با روغن پر می‌کنند و هر گازی که فشرده می‌شود با روغن مخلوط می‌شود. بنابراین، روغن باید گاز را کنترل کند و خاصیت روان‌کنندگی خود را حفظ کند.
  • پورت‌های نمونه‌برداری ثانویه را بعد از هر قطعه روغن‌کاری شده (موتور، گیربکس، بخش های کمپرسور) نصب کنید تا هر گونه مشکل را مشخص کنید.
  • اهداف تمیزی سیال خود را بر اساس اهمیت تجهیزات تنظیم کنید.
  • در حالی که بسیاری از کمپرسورها در کد ISO 17/14/11 عملکرد خوبی دارند، کمپرسورهای بسیار حیاتی ممکن است به هدف دقیق‌تری مانند 16/12/10 نیاز داشته باشند.
  • هنگام تعیین اهداف، توصیه‌های سازنده را با ابتکارات قابل اطمینان خود متعادل کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *