بلاگ

کارکرد روغن موتور ایرانول 17000، 7000 و 9000

کارکرد روغن موتور ایرانول 17000، 7000 و 9000

آیا عمر مفید و مناسب‌ترین زمان کارکرد روغن موتور ایرانول 17000، 7000 و 9000 را می‌دانید؟ همیشه مهم‌ترین سوال در خصوص انواع روغن موتور، میزان کارکرد آنهاست زیرا در واقع روغن موتور به نوعی مایع ادامه حیات خودروی شما محسوب می‌شود و فعالیت موتور که بخش اصلی خودرو است را تضمین می‌کند. 

کارکرد روغن موتور
بیشتر بخوانید

ابتدا پیش از وارد شدن به بحث اصلی توصیه می‌کنیم “همه چیز درباره کارکرد روغن موتور” را مطالعه بفرمایید تا در مورد جزییات کارکرد این محصولات ارزشمند و اهمیت آن‌ها بیشتر بدانید.

روغن موتور جز حیاتی برای عملکرد مناسب و طول عمر موتورهای احتراق داخلی است، خواه در خودروها، کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها به کار رود یا سایر ماشین‌آلات مانند ماشین چمن‌زنی و موتور ژنراتورها. 

عمر مفید روغن موتور ایرانول 17000، 7000 و 9000 بر اساس مشخصه‌های خاصی تعیین می‌شوند که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. در ادامه این مقاله، به شما کمک می‌کنیم تا بعد از آشنایی با انواع روغن موتورهای دیزلی برند ایرانول، کارکرد مفید روغن موتور بر اساس انواع شاخصه‌ها و بهترین نوع روغن موتور ایرانول را برای خودروی خود انتخاب کنید.

کارکرد روغن موتور ایرانول 17000

روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 یکی از محبوب‌ترین روغن‌های موتوری شرکت نفت ایرانول است که دارای سطح کیفی CH-4 می‌باشد. این روغن دارای دو گرید 15W40 و 20W50 بوده و در وسایل نقلیه سنگین کارایی بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید برای دیدن جزئیات اطلاعات دو گرید روغن موتور دیزلی ایرانول 17000 روی نام خود محصولات که در زیر به آنها اشاره شده، کلیک نمایید :

  • روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 15W40 Plus
  • روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 20W50 Plus
کارکرد روغن موتور ایرانول 17000
بنر تماس با ما ورژن 7

درصورتیکه اطلاعات محصولی این دو گرید را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که تفاوت آنها تنها در میزان غلظت خلاصه می‌شود. در واقع روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 15W40 برای فصول و مناطق سرد و روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 20W50 برای فصول و مناطق گرم پیشنهاد می‌شود.

اگر در حال حاضر مصرف کننده یکی از دو گرید روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 هستید و در تشخیص بهترین زمان کارکرد و تعویض روغن موتور مستاصل مانده‌اید، باید بگوییم در شرایط استاندارد نهایت استفاده از این روغن هشت هزار کیلومتر می‌باشد.

 

کارکرد روغن موتور ایرانول 7000

روغن ایرانول D-7000 روغن موتور دیزلی با عملکرد بالا است که از موتورهای دیزلی قابل کارکرد در شرایط سخت محافظت می‌کند. انواع گرید روغن موتور ایرانول D-7000 توسط شرکت نفت ایرانول برای استفاده در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی سنگین و محیط‌های عملیاتی موجود در صنایع حمل و نقل، ساخت و ساز و کشاورزی توصیه می‌شود. برای خرید و دریافت قیمت آنلاین گریدهای مختلف روغن موتور ایرانول 7000 روی لینک مربوطه کلیک کرده تا جزئیات هریک از محصولات نام برده زیر را مشاهده نمایید :

  • روغن موتور دیزلی ایرانول D-7000 30
  • روغن موتور دیزلی ایرانول D-7000 40
  • روغن موتور دیزلی ایرانول D-7000 50
  • روغن موتور دیزلی ایرانول 10W D-7000
  • روغن موتور دیزلی ایرانول D-7000
کارکرد روغن موتور ایرانول 7000

با توجه به اطلاعات محصولی هریک از گریدهای نام برده، می‌توان دریافت انواع گرید روغن موتور ایرانول D-7000 برای استفاده تمام موتورهای بنزینی و دیزلی فرموله شده‌اند. آنها به کاهش مصرف روغن کمک کرده، موجب کاهش سایش و در نتیجه محافظت از موتور در فواصل زمانی توصیه شده برای تخلیه روغن می‌کنند.

 

کارکرد روغن موتور ایرانول 9000

روغن موتور دیزلی ایرانول D-9000 با استفاده از روغن پایه مرغوب معدنی با عملکرد بالا تولید می‌شود. شرکت نفت ایرانول این روغن را در انواع گریدهای مختلف و به منظور استفاده در شدیدترین کاربردهای موتورهای دیزلی مدرن درون و خارج از بزرگراه پیشنهاد می‌کند. این باعث افزایش عمر موتور و کاهش تعمیرات اساسی در عملیات با سرعت بالا و یا بار زیاد می‌شود. برای مقایسه کارکرد هر یک از گریدهای روغن موتور ایرانول 9000 به لینک اصلی قرار داده شده در متن، مراجعه نمایید :

  • روغن موتور دیزلی ایرانول D-9000 10W Plus
  • روغن موتور دیزلی ایرانول 15W40 D-9000 Plus
  • روغن موتور دیزلی ایرانول 20W50 D-9000 Plus

 

عمر مفید روغن موتور چگونه تعیین می‌شود؟

یکی از مهم ترین خواصی که در روغن موتور خودرو در طول زمان تغییر می‌کند ویسکوزیته (غلظت روغن موتور) یا همان گرانروی است. روغن‌های موتور پس از یک دوره استفاده غلیظ می‌شوند، ذرات فلزی یا تراشه‌های آهنی یا هرگونه ناخالصی درون اجزای موتور را جذب می‌کنند و این امر تأثیر مستقیمی‌ بر افزایش غلظت آن‌ها دارد. بنابراین در ادامه به معرفی 3 شاخصه اصلی برای تعیین عمر مفید و کارکرد روغن موتور می‌پردازیم.

 

1. تعیین کارکرد طبق کیلومتر پیموده‌ شده

عمر مفید روغن موتور مقداری کمتر از حالت معمول بوده و باید حدودا 50 الی 80 کیلومتر مانده به کیلومتر تعویض، اقدامات لازم را برای تعویض روغن را انجام دهید. البته دقت کنید که خودروی شما هنگام ترافیک یا درجا کارکردن هم روغن‌سوزی می‌کند که این بخش توسط کیلومترسنج خودرو محاسبه نمی‌شود.

موردی که بسیار حائز اهمیت است، ثبت دقیق مسافت پیموده شده خودرو به هنگام تعویض روغن موتور است. هم‌چنین بازه تعویض روغن موتور نیز باید به اطلاع افراد برسد. از این طریق افراد می‌توانند محاسبه کنند که چه زمانی باید برای تعویض روغن موتور اقدام کنند.

 

2. تعیین کارکرد طبق گذر زمان مشخص

کارشناسان زمان تعویض روغن موتور خودرو را عموما روی قوطی روغن موتور با نام quartz مشخص می‌کنند. این زمان با در نظر گرفتن سرعت متوسط 120 کیلومتر هنگام حرکت خودرو تعیین شده است. می‌توانید با ایجاد یک تناسب ساده بر اساس سرعت متوسط خودرویتان و مقدار استفاده از آن، زمان حدودی برای عمر مفید روغن موتور خود را تعیین کنید.

 

3. تعیین کارکرد طبق برخی شرایط سخت‌

در صورتیکه در بازه‌ای از زمان، رانندگی در شرایط هوایی بسیار سخت، افزایش وزن خودرو هنگام رانندگی و حمل‌کردن بارهای سنگین، بکسل اتومبیل‌های دیگر و موارد این چنینی را تجربه کرده‌اید، موتور خودروی شما تحت فشار بسیار زیادتری نسبت به همیشه کار کرده است.

موارد ذکر شده باعث روغن‌سوزی بیشتر و فشار به موتور می‌شوند. اگر می‌دانید که در این شرایط از خودرویتان استفاده کرده‌اید، زودتر از زمان یا کیلومتر تعویض در نظرگرفته‌شده، باید به فکر اتمام عمر مفید روغن موتور خودرو خود باشید و نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

نتیجه‌گیری

کارکرد مناسب و مطمئن موتور انواع خودروها، براساس روغن موتور داخل آن‌ها تعیین می‌شود. اگر شما هم به دنبال تشخیص عمر مفید انواع روغن موتور ایرانول 17000، 7000 و 9000 هستید، این مقاله راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. در اینجا می‌توانید علاوه بر مشاهده گریدهای مختلف روغن موتور ایرانول و رجوع به صفحه اصلی محصولات به منظور بررسی دقیق‌تر و دریافت قیمت به روز، عوامل تاثیر گذار در کارکرد روغن موتور را نیز مطالعه نمایید.

سوالات متداول

روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 یکی از محبوب‌ترین روغن‌های موتوری شرکت نفت ایرانول است که دارای سطح کیفی CH-4 می‌باشد. این روغن دارای دو گرید 15W40 و 20W50 بوده و در وسایل نقلیه سنگین کارایی بسیار بالایی دارد.اگر در حال حاضر مصرف کننده یکی از دو گرید روغن موتور دیزلی ایرانول D-17000 هستید و در تشخیص بهترین زمان کارکرد و تعویض روغن موتور مستاصل مانده‌اید، باید بگوییم در شرایط استاندارد نهایت استفاده از این روغن هشت هزار کیلومتر می‌باشد.

روغن ایرانول D-7000 روغن موتور دیزلی با عملکرد بالا است که از موتورهای دیزلی قابل کارکرد در شرایط سخت محافظت می‌کند. انواع گرید روغن موتور ایرانول D-7000 توسط شرکت نفت ایرانول برای استفاده در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی سنگین و محیط‌های عملیاتی موجود در صنایع حمل و نقل، ساخت و ساز و کشاورزی توصیه می‌شود.

روغن موتور دیزلی ایرانول D-9000 با استفاده از روغن پایه مرغوب معدنی با عملکرد بالا تولید می‌شود. شرکت نفت ایرانول این روغن را در انواع گریدهای مختلف و به منظور استفاده در شدیدترین کاربردهای موتورهای دیزلی مدرن درون و خارج از بزرگراه پیشنهاد می‌کند. این باعث افزایش عمر موتور و کاهش تعمیرات اساسی در عملیات با سرعت بالا و یا بار زیاد می‌شود.

  • تعیین کارکرد طبق کیلومتر پیموده‌ شده
  • تعیین کارکرد طبق گذر زمان مشخص
  • تعیین کارکرد طبق برخی شرایط سخت‌
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *