بلاگ

گریس بهران، پارس، ایرانول پرفروش‌ترین گریس ایرانی

گریس بهران، پارس، ایرانول پرفروش‌ترین گریس ایرانی

آیا می‌دانید هریک از 3 برند گریس بهران، پارس و ایرانول جز پرفروش‌ترین گریس‌های ایرانی هستند؟ همه افرادی که سروکارشان با انواع روانکارهای صنعتی است می‌دانند که گریس رایج‌ترین روان‌کننده چند منظوره بوده و برای کاربردهای خودرو و صنعتی استفاده می‌شود. بنابراین انتخاب گریس مناسب ضروری است. ما 3 گریس برتر از بازار داخلی فعلی را انتخاب کرده‌ایم تا به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کنیم.

 

ویژگی و فواید گریس‌ها

گریس‌های صنعتی بسیار متنوع هستند و بر اساس خواص منحصر به فرد خود می‌توانند در کاربردهای مختلف مفید باشند. به همین دلیل است که هر روان کننده یا گریس صنعتی نتایج متفاوتی ایجاد می‌کند. در زیر به چند ویژگی کلی از گریس‌ها اشاره شده است :

ویژگی و فواید گریس‌ها
بنر تماس با ما ورژن 7

کاهش اصطکاک

کاربرد اصلی گریس کاهش اصطکاک قطعات متحرک است. اگر قطعات فلزی متحرک بدون روغن کاری روی یکدیگر بلغزند، منجر به سایش سریع‌تر و در نتیجه خرابی مکانیکی قطعات خواهد شد.

 

حفاظت

گریس یک لایه محافظ بر روی قطعات فلزی تشکیل می‌دهد و آب، گرد و غبار و سایر آلاینده‌هایی را که ممکن است به قطعات آسیب برسانند، دور نگه می‌دارد. همچنین روی گریس‎های قدیمی که از قبل برای روانکاری استفاده شده‌اند، مهر و موم می‌کند.

 

کاهش سر و صدا

یاتاقان‌های چرخ، زنجیر دوچرخه و چرخ دنده‌ها در صورت عدم روغن کاری می‌توانند پر سر و صدا شوند. بسته بندی قطعات با گریس به قطعات متحرک کمک می‌کند تا بی صداتر روی یکدیگر بلغزند.

 

پایداری مکانیکی

گریس پایداری مکانیکی سطوح اعمال شده را حفظ کرده و حرکت صاف قطعات متحرک را تسهیل می‌کند. از آنجایی که لازم نیست نگران زنگ زدگی، اصطکاک یا خوردگی باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که تجهیزات شما در هنگام عملکرد در فشار بالا به طور موثر کار کنند.

 

پایداری دما

گریس بی کیفیت در دماهای پایین سفت می‌شود و در دمای بالا چسبندگی خود را از دست می‌دهد که می‌تواند کثیف و بیهوده باشد. شما گریسی می‌خواهید که حتی زمانی که دما به زیر منفی 40 درجه فارنهایت می‌رسد، پایدار بماند و بتواند بالاترین دما را در منطقه شما تحمل کند.

 

عملکرد فشار

فشار بیش از حد می‌تواند باعث نازک شدن یا برش شدن گریس شود. این می‌تواند در هنگام بارگیری شوک یا هنگامی که ترمزهای اضطراری را فشار می دهید اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی قطعات روغن کاری شده با یکدیگر تماس پیدا کرده و دچار خوردگی می‌شوند. بهترین کار شما این است که از گریس‌های EP استفاده کنید که دارای گرافیت یا دی سولفید مولیبدن هستند که به سطح فلز می‌چسبند تا در شرایط فشار شدید از تماس جلوگیری کنند.

 

مقاومت در برابر جریان

ویسکوزیته معیاری برای سنجش توانایی سیال در مقاومت در برابر جریان است. برای یک گریس خودرو، به چیزی نرم نیاز دارید که بتواند به راحتی قطعات مکانیکی را روان کند و حرکت آسان کند.

 

مقاومت در برابر آب

هنگامی که قطعات فلزی در تماس دائمی با یکدیگر هستند، آخرین چیزی که آنها نیاز دارند آب است زیرا می‌تواند باعث زنگ زدگی و از هم پاشیدن قطعات شود. به همین دلیل است که شما به یک گریس مقاوم در برابر آب نیاز دارید که یک لایه محافظ روی سطح اعمال شده تشکیل دهد تا آب از آن خارج نشود.

 

معرفی 3 گریس پرفروش‌ ایرانی

حالا که ویژگی عمومی هر گریس را ذکر کردیم با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی و بررسی سه گریس پرفروش و پرطرفدار ایرانی بپردازیم :

 

1- گریس بهران یاقوت EP2

یک گریس چند منظوره معدنی است که با پایه صابون لیتیم و مواد افزودنی مناسب تولید می‌شود. این گریس جزو محصولات یک خانواده با کارایی بالا است. گریس بهران یاقوت EP2 دارای الیاف کوتاه و بافت نرم است که برای روانکاری انواع ماشین آلات، در شرایط بسیار سخت و آب بندی پمپ‌ها با گستره‌ دمایی وسیع ( 20- تا 120 درجه سانتی‌گراد ) توصیه می‌شود.

همانطور که در معرفی ویژگی‌های عمومی هر گریس در ابتدای متن نیز به آن اشاره کردیم، این گریس با توجه به دارا بودن خاصیت EP، محافظت بیشتری در برابر فشار، پایداری مکانیکی، تحمل فشارهای زیاد یا بارهای با شوک بالا و سایش و زنگ زدگی از خود نشان می‌دهد.

در واقع شرکت نفت بهران سطح بالایی از رضایت را به مشتریان ارائه می‌دهد و کیفیت محصولات، حفاظت از محیط زیست و تولید را مطابق با بالاترین استانداردهای ملی و بین المللی برآورده می‌کند یا از آن فراتر می‌رود. شما می‌توانید برای مشاهده لیست محصولات و قیمت گریس بهران کلیک کنید.

 

 

2- گریس پارس ماهان ای پی EP2

گریس پارس ماهان EP2 یا نام جدیدتر آن گریس پارس لیتیوم EP2، یک گریس چند منظوره با ترکیبی از خصوصیات دو یا چند گریس تخصصی است که می‌تواند در بیش از یک کاربرد داشته باشد. این گریس قابلیت تحمل بار بالا ( EP ) و خواص ضد خوردگی، ضد زنگ زدگی و ضد اکسیداسیون را داشته و برای روانکاری قطعاتی که در معرض فشارهای بالا و تنش‌های مکانیکی قرار دارند، مناسب است.

گریس پارس ماهان ای پی EP2 جهت روانکاری یاتاقان‌های تحت بار و روانکاری عمومی صنعتی، نوارهای نقاله ماشین ابزار، دنده‌ها، پمپ‌ها، کمپرسورها، روانکاری یاتاقان‌های ضد اصطکاک و مسطح، کوپلینگ‌های موتورهای الکتریکی در شرایط عملکردی تا دمای 120 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است.

شرکت نفت پارس تولید و عرضه روغن و گریس و مشتقات نفتی مانند پارافین را از ابتدای فعالیت خود شروع کرد و هدف این برند دسترسی تمامی مصرف کنندگان اعم از داخلی و خارجی بود. برای دریافت قیمت گریس پارس روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

3- گریس ایرانول کاما CAMA 3

گریس ایرانول کاما CAMA 3

گریس ایرانول CAMA ترکیبی از روغن پایه معدنی، تغلیظ کننده کلسیمی و ادتیوهای مناسب است که مناسب دمای عملیاتی بین 20- تا 60 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. از ویژگی‌ منحصر به فرد این گریس به پایداری عالی در برابر شستشو با آب می‌توان اشاره کرد.

گریس ایرانول کاما CAMA 3 در صنایع و مشاغل مختلف قابل استفاده است و به دلیل مقاومت در برابر شستشو با آب عموما برای روانکاری شاسی و پمپ آب خودرو از آن استفاده می‌کنند. همچنین این گریس به دلیل دارا بودن مواد اولیه با کیفیت، عملکرد فوق العاده‌ای داشته و به همین دلیل از پرفروش‌ترین گریس‌ها در میان برندهای داخلی است.

پالایشگاه نفت ایرانول، علاوه بر فروش روانکارها تنها تولیدکننده انبوه برایت استاک، همان روغن پایه با شاخص گرانروی بالا در خاورمیانه بوده و با اختلاف از بهترین‌های صنعت روانکار، محصولاتی با کیفیت بالا در غرب آسیا عرضه می‌کند. برای خرید گریس ایرانول وارد لینک مربوطه شوید.

 

نتیجه‌گیری

چرا شناسایی و انتخاب دقیق گریس‌ها حائز اهمیت است؟ آیا با 3 گریس پرفروش‌ ایرانی یعنی گریس بهران یاقوت EP2، گریس پارس ماهان ای پی EP2 و گریس ایرانول کاما CAMA 3 آشنایی دارید؟ این مقاله معرفی کاملی از این سه گریس پرطرفدار را برای شما گردآوری کرده است تا در انتخابات خود از میان چندین نام و برند بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خود برگزینید.

سوالات متداول

  • گریس بهران یاقوت EP2
  • گریس پارس ماهان ای پی EP2
  • گریس ایرانول کاما CAMA 3

1- کاهش اصطکاک
2- حفاظت
3- کاهش سر و صدا
4- پایداری مکانیکی
5- پایداری دما
6- عملکرد فشار
7- مقاومت در برابر جریان
8- مقاومت در برابر آب و رطوبت

گریس پارس لیتیوم EP2 نامی جدید از سوی شرکت پارس است که برای محصول قدیمی خود یعنی گریس پارس ماهان EP2 قرار داده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *