بلاگ

تفاوت بهران بردبار 320 و 220

تفاوت بهران بردبار 320 و 220

آیا تا به حال شده در هنگام خرید، تفاوت بهران بردبار 320 و 220 از لحاظ کارکرد و مشخصات فنی را نتوانید با یکدیگر تشخیص دهید؟ همانطور که می‌دانید روغن‌های دنده صنعتی را برای افزایش عمر چرخ دنده، کاهش انرژی و زمان نگهداری در صنایع مختلفی از جمله فولاد، سیمان و انواع یاتاقان‌ استفاده می‌کنند. اگر در ذهن شما هم پرسش مطرح شده در ابتدای متن، همیشه علامت سوال بوده و پاسخی تا به الان برای آن نیافتید این مقاله را با ما همراه شوید.

 

روغن دنده صنعتی چیست ؟

روغن دنده که در بازار به نام‌های متداول دیگر از جمله روغن واسکازین و روغن گیربکس نیز معروف است، برای روانکاری دنده‌ها در جعبه دنده خودروها و گیربکس‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی این روغن روانکاری چرخ دنده‌ها در گیربکس‌های دستی و اتوماتیک، انتقال قدرت، خاصیت خنک کنندگی و سازگاری با استانداردهای روز است.

همچنین این روغن‌ها با توجه به فناوری افزودنی فشار قوی پیشرفته، تحمل حرارتی بالا و بار زیاد را نیز دارند. در این قسمت همراه ما باشید تا به پرتکرارترین سوال کاربران در زمینه روغن دنده صنعتی، یعنی تفاوت بهران بردبار 320 و 220 پاسخ دهیم.

 

تفاوت بهران بردبار 320 و 220

تا به اینجا، دانستیم که تمامی روانکارهای صنعتی مورد استفاده در جعبه دنده خودروها و گیربکس‌های صنعتی، به روغن دنده مشهوراند و همگی دارای ویژگی‌ها و کاربردهای یکسانی می‌باشند. بنابراین با داشتن اطلاعات فوق می‌توان دریافت که ویژگی و کاربرد هر 2 محصول روغن بهران بردبار 320 و روغن بهران بردبار 220 مشابه یکدیگر است، اما در جزئیات فنی دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر می‌باشند.

اولین تفاوت آن‌ها در نقطه اشتعال است. نقطه اشتعال بهران بردبار 220، عدد “240” و نقطه اشتعال بهران بردبار 320، عدد “244” می‌باشد. بالاتر بودن نقطه اشتعال روغن بهران بردبار 320، نشان دهنده سرعت روانکاری و راحتی بیشتر این روغن در هوای سرد است.

دومین تفاوت حائز اهمیت و بسیار جزئی این دو محصول در نقطه ریزش آن‌هاست. نقطه ریزش پایین‌ترین دمایی است که در آن مایع تحت شرایط تعیین شده جاری شده و پایین‌تر از دمای فوق کارایی خود را از دست می‌دهد. با توجه به آنکه نقطه ریزش بهران بردبار 220، عدد “15-” و نقطه ریزش بهران بردبار 320، عدد “12-” می‌باشد، می‌توان به این نتیجه رسید که روغن بهران بردبار 320 مقاومت بالاتری در برابر دما از خود نشان داده و دیرتر کارایی خود را از دست می‌دهد.

و سومین تفاوت، در گرانروی cSt 100°C 40°C این دو محصول است. از آنجا که گرانروی به منظور ایجاد اصطکاک و کاهش تنش قطعات بر روی یکدیگر است، می توان متوجه شد که بهران بردبار 220 با گرانروی “19” و بهران بردبار 320 با گرانروی “24” هر دو مقاومت بالایی در روانکاری طولانی مدت از خود به نمایش می‌گذارند. اما با دقت بر این اعداد و ارقام با بالاتر بودن شاخص گرانروی روغن بهران بردبار 320، می‌توان فهمید که تحمل دمایی بسیار بلند مدت‌تری را نسبت به روغن بهران بردبار 220 تحمل می‌کند.

حال که تمامی اطلاعات در خصوص تفاوت‌های فنی روغن بهران بردبار 320 و روغن بهران بردبار 220 دانستید، امیدواریم انتخاب راحت‌تری را برای خرید هر یک از این دو محصول تجربه کنید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی 2 نمونه از پرکاربردترین انواع روانکار صنعتی بپردازیم. همراه ما باشید.

تفاوت بهران بردبار 320 و 220
بنر تماس با ما ورژن 7

روغن بهران بردبار 320

روغن بهران بردبار320 با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا، یک روغن دنده صنعتی با کیفیت و با عملکرد عالی است. این محصول با ترکیب مواد پایه مرغوب، مانند ترکیبات گوگرد (که عملکرد خوب سرعت بالا و فشار شوک را تضمین می‌کنند) و ترکیبات فسفر (برای عملکرد کم سرعت و بار زیاد) تولید شده‌اند.

این روغن به دلیل اثر کاهش فشار (EP)، موجب جلوگیری از سایش دندانه‌های دنده و تحمل اجزای فولادی می‌شود. علاوه بر تمام ویژگی‌های گفته شده، روغن بهران بردبار320 دارای ویژگی عالی تفکیک آب بوده و موجب افزایش عمر چرخ دنده‌ها و اطمینان از روانکاری کارآمد در مناطق برخورد با آب می‌باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید روغن بهران بردبار 320 روی همین لینک کلیک کنید.

 

ویژگی‌های روغن بهران بردبار 320

  • خاصیت پایداری حرارتی و اکسیداسیون خوب
  • محافظت خوب در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • خاصیت جداپذیری عالی روغن از آب
  • خاصیت ضد سایش و تحمل بار بسیار خوب
  • سازگاری با آب بندها و رنگ‌های مصرفی
  • عاری از مواد افزودنی حاوی سرب
  • حفظ کارایی سیستم
  • عمر طولانی روغن و صرفه جویی در هزینه‌ها

 

روغن بهران بردبار 220

روغن بهران بردبار 220 روانکار مخصوص صنعتی با خاصیت کاهش اثر فشار برای مصرف در جعبه دنده دستگاه‌های صنایع مختلف است. از آنجا که روغن بهران بردبار 220 نیز همانند روغن بهران بردبار 320، یک روغن دنده صنعتی به شمار می‌آید، بنابراین این روغن نیز خواصی مشابه با روغن بهران بردبار 320 از جمله جلوگیری از سایش دندانه‌های دنده و تحمل اجزای فولادی، سازگاری با آب‌بندها، جداپذیری منحصر به فرد روغن از آب و در نتیجه طولانی شدن عمر روغن و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری قطعات دارد. برای خرید و دریافت قیمت به روز روغن بهران بردبار 220 با ورود به صفحه اصلی محصول، این اقدام را میسر کنید.

 

ویژگی‌های روغن بهران بردبار 220

  • تشکیل کمترین رسوب و افزایش عمر فیلتر
  • حداکثر محافظت از دنده‌ها در برابر سایش و بارگذاری شوک
  • جداسازی خوب آب و خصوصیات دفع آب
  • افزایش عمر روغن کاری و قابلیت اطمینان تجهیزات
  • محافظت بالا و در نتیجه نگهداری کمتر
  • قابل استفاده در شرایط کاری سرد

 

نکات مهم در انتخاب روغن چرخ دنده‌ها

  1. مهم‌ترین خصوصیت یک روغن خوب این است که در شرایط گرمای زیاد اکسید نشود و از بوجود آمدن لجن یا لاک الکل جلوگیری کنند. در صورتی که از اکسیده شدن روغن جلوگیری شود در زمان بیشتری کارکرده و تعویض آن به تعویق خواهد افتاد.
  2. اگر دستگاه گیربکس شما در شرایط گرما و فشار زیاد قرار داشته باشد. شما باید از روغن‌هایی استفاده کنید که در مقابل این شرایط سخت کارایی بیشتری داشته باشد. در این حالت می‌توان از روغن چرخ دنده‌هایی با افزودنی ep استفاده کرد که کارایی خوبی در مقابل فشارهای محیطی داشته باشند.
  3. آب هم یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای روانکارهای صنعتی هستند. چرا که روغن باید قابلیت دفع آب را در خود داشته باشد تا زمانی که آب وارد سیستم شد بتواند آن را به راحتی از دستگاه خارج کند.

 

نکات مهم در انتخاب روغن چرخ دنده‌ها 

نتیجه‌گیری

آیا تفاوتی میان بهران بردبار 220 و 320 وجود دارد یا هر دو یک محصول هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پرداختیم و با بررسی مشخصات فنی هریک از دو روغن بهران بردبار 220 و روغن بهران بردبار 320 متوجه شدیم، این دو با وجود شباهت‌های بسیار در ساختار، ویژگی‌ها و کاربرد، تفاوت‌هایی نیز در نقطه اشتعال، نقطه ریزش و گرانروی دارند. امیدواریم با در نظر گرفتن تفاوت‌های ذکر شده، راحت‌تر خرید کنید.

سوالات متداول

  • نقطه اشتعال: نقطه اشتعال بهران بردبار 220، عدد “240” و نقطه اشتعال بهران بردبار 320، عدد “244” می‌باشد. بالاتر بودن نقطه اشتعال روغن بهران بردبار 320، نشان دهنده سرعت روانکاری و راحتی بیشتر این روغن در هوای سرد است.
  • نقطه ریزش: نقطه ریزش بهران بردبار 220، عدد “15-” و نقطه ریزش بهران بردبار 320، عدد “12-” می‌باشد، می‌توان به این نتیجه رسید که روغن بهران بردبار 320 مقاومت بالاتری در برابر دما از خود نشان داده و دیرتر کارایی خود را از دست می‌دهد.
  • گرانروی cSt 100°C 40°C: بهران بردبار 220 با گرانروی “19” و بهران بردبار 320 با گرانروی “24” هر دو مقاومت بالایی در روانکاری طولانی مدت از خود به نمایش می‌گذارند. اما با دقت بر این اعداد و ارقام با بالاتر بودن شاخص گرانروی روغن بهران بردبار 320، می‌توان فهمید که تحمل دمایی بسیار بلند مدت‌تری را نسبت به روغن بهران بردبار 220 تحمل می‌کند.

روغن دنده که در بازار به نام‌های متداول دیگر از جمله روغن واسکازین و روغن گیربکس نیز معروف است، برای روانکاری دنده‌ها در جعبه دنده خودروها و گیربکس‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی این روغن روانکاری چرخ دنده‌ها در گیربکس‌های دستی و اتوماتیک، انتقال قدرت، خاصیت خنک کنندگی و سازگاری با استانداردهای روز است.

1- مهم‌ترین خصوصیت یک روغن خوب این است که در شرایط گرمای زیاد اکسید نشود و از بوجود آمدن لجن یا لاک الکل جلوگیری کنند. در صورتی که از اکسیده شدن روغن جلوگیری شود در زمان بیشتری کارکرده و تعویض آن به تعویق خواهد افتاد.
2- اگر دستگاه گیربکس شما در شرایط گرما و فشار زیاد قرار داشته باشد. شما باید از روغن‌هایی استفاده کنید که در مقابل این شرایط سخت کارایی بیشتری داشته باشد. در این حالت می‌توان از روغن چرخ دنده‌هایی با افزودنی ep استفاده کرد که کارایی خوبی در مقابل فشارهای محیطی داشته باشند.
3- آب هم یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای روانکارهای صنعتی هستند. چرا که روغن باید قابلیت دفع آب را در خود داشته باشد تا زمانی که آب وارد سیستم شد بتواند آن را به راحتی از دستگاه خارج کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *